9 Mart 2009 Pazartesi

Ayva Tatlısı

Kış aylarının vazgeçilmez bir tatlısıdır bizim için.Canım annem çok sever.Evlenmeden önce o sevdiği için çok sık yapardım.Şimdi yine bir telefonu yetiyor.



7 adet ayva

2.5 - 3 su bardağı şeker

4-5 adet karanfil

Yarım limon

1 çay bardağı su



1.Bir kabın içerisine su doldurup, yarım limon sıkıyoruz.

2.Ayvaları soyup,ortadan ikiye bölüyoruz,çekirdek yataklarını temizliyoruz.Çıkan çekirdekleri bir kenara ayırıyoruz.

3.Ayvaları çelik tencereye çukur yerleri üstte kalacak şekilde diziyoruz.

4.Şekeri ayvaların çukur yerlerine paylaştırıyoruz.

5.Karanfilleri ve ayva çekirdeklerini tencereye gelişigüzel dağıtıyoruz.

6.Suyu ilave edip,1 taşım kaynatıyoruz.Altını kısıp,en kısık ateşte ayvalar yumuşayıp rengi pembeleşene kadar pişiriyoruz.

7.Soğuyunca kaymak ya da cevizle servis yapıyoruz.Afiyet olsun.

26 yorum:

made in funda dedi ki...

canım ayva tatlın müthiş olmuş.eline sağlık.pudingli pastayı da bir dahakine ben de deneyeceğim.sevgiler..
.http://defneylebirlikte.blogspot.com/

zarpandit dedi ki...

ya sanırım bir telefonu yeter durumu her evlatta oluyor ellerine sağlık canım :)

zarpandit dedi ki...

az onceki yorumum gitmedi sanırım :(

canımcım sanırım bu evlatların bir telefon yeter durumu ömürlük :) ne guzel :) ellerine sağlık bu tatlı en sevdiğim meyve tatlısı

müjde dedi ki...

Sevgili Funda,
Seveceğine eminim.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Gökçe,
Evet Allah ömür verdikçe devam edecek herhalde.Sevgiler...

hanimelipasta.com dedi ki...

Canım eline sağlık, rengi de süper olmuş. Bu ara ailecek dadandık biz de. Ben bir de gıda boyası ekliyorum. Daha çekici oluyor sanki bee :)
Sevgiler
Hülya

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ellerine sağlık canım..
harikaaaaaa olmuşlar.
svglr.

müjde dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ben de eskiden gıda boyası eklerdim.Artık kısık ateşte ne kadar çok pişirirsem buna gerek kalmadığını keşfettim,eklemiyorum.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Nunu,
Çok sağol canım.Öpüyorum seni.

Arsalar İstanbul Emlak Platformu dedi ki...

'' Öğretmenim, tuvalete gidebilir miyim?''

Yukarıdaki cümle, öğrenim hayatımız boyunca sıkça sorduğumuz sorunların başında geliyor, değil mi? Yıllar sonra, Adıyaman'ın Gerger İlçesi, Kaşyazı Köyündeki Karük İlköğretim Okulu'ndaki manzarayı "Haberturk İnternet Haber Sitesi'nde" görünce; ' Meğer şanslı azınlıktanmışız ' dedim kendi kendime.

Evet, yanlış duymadınız. Ben ve bu yazıyı okuyan sen, şanslı azınlıktanız. Anadolu'da bir çok okulun türlü fiziki sorunlarını, öğretmen eksikliğini duyardıkta, insanın en temel ihtiyaçlarından birisi olan tuvalet ihtiyacını gidermenin başlı başına bir sorun olduğunu aklımıza getirmezdik. Onca yetersizliklere rağmen Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu çağdışı manzarayı eğitim neferimiz Ahmet Elmacı sayesinde öğrendik.

Haberturk İnternet Haber Sitesi'nde yayınlanan ' Tuvaletsiz Okul ' haberi bizi harekete geçirdi. Hem gelecek nesillere kalıcı bir temizlik alışkanlığı kazandırmak hem de okullarımızın olmazsa olmaz bu fiziki zorunluluğunu hayata geçirmek adına; www.okulumuzatuvalet.org sitesi altında '' Okulumuza Tuvalet '' adlı projeyi hazırladık.

Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu geri kalmış manzara ne ilk ne de son...Fakat bu olumsuz manzarayı düzeltmek bizlerin elinde. Karük İlköğretim Okulu'nda olduğu gibi Anadolu'nun birçok köyünde çocuklar sizlerin desteklerini bekliyor... '' Okulumuza Tuvalet '' projesi ile sizde bu harekete ortak olun...

www.okulumuzatuvalet.org
destek@okulumuzatuvalet.org

birsence dedi ki...

en sevdiğim tatlılardan biridir...rengi muhteşem duruyor..ellerine sağlık canım...

müjde dedi ki...

Sevgili Birsen,
Sağol canım.Öpüyorum seni.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok leziz sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefislerrr Müjde'ciğim..


Kocaman sevgilerle..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Çook güzel görünüyor. Sevgili anneciğinin neden sevdiği gerçekten belli oluyor canım.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Müjdecim ben de ayva tatlısını çok severim. Yalnız bizde roller biraz farklı, ben anneciğimden rica ediyorum yapmasını:). Çünkü şimdiye kadar hiç cesaret edemedim denemeye hem de onunkiler çok güzel olur..
Zaten senin tatlıların güzel rengini görünce "tıpkı anneminkiler gibi" dedim; onun da sırrı kısık ateşte çok uzun süre pişirmesiydi.
Sanırım senin tarifin, uygulayıp güzel bir ayva tatlısı yapıp bu kez benim anneme sürpriz yapma sıram geldi:)).
Bu güzel tarif için teşekkürler canım, ellerine sağlık:).
Sevgiler, öpücükler...
aslı

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok severim ayva tatlısını.nefis görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ne kadar şık bir sunum olmuş tarifin güzelliğine ilaveten. Eline sağlık canım.

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Çok sağol.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Gül,
Güzel yorumun için teşekkür ederim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Seda,
Teşekkür ediyorum.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Aslı,
Çok sağol güzel yorumun için.İnan bana ayva tatlısı yapmanın hiçbir zorluğu yok.Sen ki neler neler yapıyorsun:))

müjde dedi ki...

Sevgili Neslihan,
Güzel yorumun için teşekkürler...

müjde dedi ki...

Sevgili Acemi Şef,
Gerçekten çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için.Sevgiler...

belguzaranne dedi ki...

merheba sağlıklı bır gun dıleğiyle salata nefıs elıne sağlık

müjde dedi ki...

Sevgili Belgüzaranne,
Güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkürler...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers